STAALWERK bv - VIEWFINDR | Concept - Branding - Activatie
678
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-678,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

STAALWERK bv

Webdesign & SEO

Project Team:

Copywriter – Jan Daniel van der Munnik

Creative Director – Bastiaan Knol

De organisatie van het industrieel staalbedrijf Staalwerk wil zich gaan richten op een bredere klantenkring. Het bedrijf loopt al jaren mee in Velsen-Noord en is, zoals op de oude website ook te lezen viel, ‘een begrip in de IJmond’. Om gehoor te geven aan een groter bereik is het zijn van een begrip in de regio echter niet genoeg.

Wij zijn daarom samen met Staalwerk gaan kijken naar de manier waarop het bedrijf zich aan de industrie kenbaar maakt. Online bleek het grootste knelpunt te zijn. De website diende voornamelijk als aanspreekpunt maar was redelijk kortaf, sprak weinig tot de verbeelding en leverde onvolledige informatie. Ook was het lastig om via gerelateerde zoekwoorden Staalwerk in de zoekmachine te kunnen vinden.

Via verschillende dieptegesprekken zijn we gaan zoeken naar de kern van het bedrijf, dat wat Staalwerk draaiende houdt, en hebben daar vervolgens een strategie bij geformuleerd om de stem van het merk krachtiger te laten spreken. Deze wees op een online daadkrachtiger beeld en een verbeterde openheid naar de buitenwereld toe over de soorten projecten die er worden gedaan. Dit hebben wij vervolgens toegepast op de vernieuwde website. Zodat Staalwerk echt kan schitteren in wat het doet.