HPG Projects - VIEWFINDR | Concept - Branding - Activatie
623
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-623,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

HPG Projects

Rebranding

Project Team:

Copywriter – Jan Daniel van der Munnik

Creative Director – Bastiaan Knol

HPG Projects is een industriële dienstverlener die inspecties uitvoert om risico’s van kollosale constructies en installaties in kaart te brengen. Dit doen zij door risicoanalyses uit te voeren in hoeverre het onderhoud van deze projecten er voor staan. De constructies en installaties vergen een behoorlijke investering en het is van essentieel belang om te weten in wat voor staat de materialen zich bevinden voordat er onderhoudswerkzaamheden op worden uitgevoerd.

Als nieuwkomer in de industrie had de organisatie behoefte om naamsbekendheid te genereren. Om dit succesvol te kunnen doen, hebben we een dieptegesprek afgenomen om een overzicht te krijgen hoe HPG Projects zichzelf naar buiten bracht. De online profilering bleek daarin ondermaats, ouderwets en visueel onaantrekkelijk. Op basis van een eigen uitgevoerde concurrentieanalyse, websiteanalyse en door HPG aangeleverde documenten zijn we een strategie gaan ontwikkelen om zo de naamsbekendheid een boost te geven.

Zo heeft HPG Projects zowel online als offline een consistent design gekregen, hebben we de vindbaarheid van de website binnen Google geoptimaliseerd middels SEO en is er content gecreëerd op de sociale kanalen van HPG om een connectie te vormen met de doelgroep. Hiermee is het bereik van de industriële dienstverlener vergroot en laat het een blijvende indruk achter dankzij haar verbeterde identiteit.