EOS - VIEWFINDR | Concept - Branding - Activatie
667
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-667,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

EOS Faculteitsvereniging

Video & Copywriting

Project Team:

Copywriter – Jan Daniël van der Munnik

Creative Director & voice-over – Bastiaan Knol

Figurant – Boyd van Groesen

Via verschillende media worden er iedere dag talloze nieuwsberichten geproduceerd. Het nieuws dat zich daarin presenteert, doet zich als objectief voor maar is het niet. Nieuws is altijd gekleurd. Dit komt bijvoorbeeld door de manier waarop het in beeld wordt gebracht of doordat er details worden weggelaten die juist van essentie zijn. Faculteitsvereniging EOS wil de discussie rondom dit onderwerp aanwakkeren en heeft hiervoor een congres georganiseerd.

De Faculteitsvereniging EOS had de wens om het congres onder de aandacht te brengen bij zowel haar leden als andere geïnteresseerden. Daarvoor hebben we een promotievideo geproduceerd die is gedeeld via de sociale media van de EOS. De video had niet alleen de eis de kijker te informeren over het probleem maar moest de kijker tegelijkertijd overhalen naar het congres toe te komen. Daarnaast moest het aansluiten bij de belevingswereld van de student.

We hebben gekozen om een aantal recente nieuwsberichten in de promotievideo te verwerken. Nieuwsberichten waar iedereen een mening over heeft en die duidelijk het probleem vastleggen dat nieuws gekleurd is. Daarbij hebben we gebruik gemaakt van een voice-over om een duidelijke positionering binnen de discussie over te laten komen. Dit om een reactie te ontlokken bij de kijker en te laten nadenken over hoe hij of zij er zelf in staat en daarom misschien zelf de discussie ook wel aan wil gaan. En dat bleek want mede dankzij de video is het congres volledig uitverkocht.